Ανακατανομές φορολογικών βαρών από τους θεσμούς

Ανακατανομές φορολογικών βαρών από τους θεσμούς

Το τελευταίο «σπριντ», πριν από το άνοιγμα των αγορών την προσεχή Δευτέρα, δίνουν κυβέρνηση και εταίροι, ύστερα από ένα ακόμη «ναυάγιο» στο χθεσινό Eurogroup στις Βρυξέλλες, με στόχο να βρεθεί κοινός τόπος μεταξύ των απαιτήσεων των δανειστών και των επιδιώξεων της ελληνικής πλευράς, αφού και οι δύο «μονομάχοι» συμφωνούν ότι επιθυμούν τον συμβιβασμό που θα άρει το αδιέξοδο και θα «κλειδώσει» τη συμφωνία που θα οδηγήσει στο τέλος του ελληνικού «δράματος».
Στο πλαίσιο αυτό, οι διεργασίες είναι έντονες, τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο, ενώ σήμερα συνεδριάζει το Euro Working Group προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος για ένα νέο Eurogroup αύριο, εφόσον υπάρξει πρόοδος, στο τραπέζι του οποίου πρέπει να τεθεί ένα ενιαίο κείμενο στο οποίο θα υπάρχει συγκερασμός των προτάσεων των δύο πλευρών, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι ο χρόνος τελειώνει.
Λόγος για τον οποίο πυρετώδεις είναι οι διαβουλεύσεις μεταξύ των τεχνικών κλιμακίων, τα οποία επεξεργάζονται από κοινού τη βελτιωμένη πρόταση των θεσμών, επί της οποίας η πολιτική ομάδα διαπραγμάτευσης της χώρας μας έχει κληθεί να υποβάλει τις προτάσεις – ενστάσεις της, ώστε με αμοιβαίες υποχωρήσεις να υπάρξει αποτέλεσμα συγκεκριμένο και κοστολογημένο.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον ο «γρίφος» λυθεί, η κυβέρνηση θα κληθεί από την 1η Ιουλίου μάλιστα να προχωρήσει στην κατάθεση νέου συμπληρωματικού προϋπολογισμού για το 2015 και για το πρόγραμμα Μεσοπρόθεσμης Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2016 – 2019, με δεδομένη τη νέα δημοσιονομική πορεία που θα βασίζεται στον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος 1%, 2%, 3% και 3,5% επί του ΑΕΠ για τα χρόνια 2015, 2016, 2017 και 2018 αντίστοιχα.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το νέο «βελτιωμένο πακέτο», σε σχέση με το αρχικό κείμενο, που πρότειναν οι θεσμοί και έχει μπει στο «μικροσκόπιο» της ελληνικής πλευράς, περιλαμβάνει μεταρρύθμιση στον τομέα του ΦΠΑ, αύξηση φόρων, μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού, μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση, μεταρρυθμίσεις που στοχεύουν στην αύξηση της εισπραξιμότητας των φόρων και αρκετά παραμετρικά μέτρα.
Επώδυνες παρεμβάσεις
Οι βασικότερες παρεμβάσεις τους ωστόσο παραμένουν ιδιαίτερα επώδυνες για την ελληνική πλευρά, αφού ζητούν όπως το νέο καθεστώς του ΦΠΑ ισχύσει από την 1η Ιουλίου ως εξής:
στο 23% να μεταταχθεί εστίαση και ξενοδοχεία, με όλα τα υπόλοιπα φυσικά προϊόντα και υπηρεσίες που ήδη υπάγονται στον εν λόγω συντελεστή.
στο 13% να διατηρηθούν τα τιμολόγια της ΔΕΗ, ΔΕΗ-1,12% της ΕΥΔΑΠ ΕΥΔΑΠ-1,49% και του φυσικού αερίου, αλλά και τα βασικά τρόφιμα.
στο 6% να παραμείνουν βιβλία, φάρμακα και θέατρα.
να καταργηθεί η έκπτωση 30% των συντελεστών του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου.
να καταργηθούν όλες οι εξαιρέσεις και να επανεξεταστεί το καθεστώς του ΦΠΑ τέλος του 2016.
Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ μπορεί να επανεξεταστεί στο τέλος του 2016, υπό την προϋπόθεση ότι θα προσφερθούν ισοδύναμα, ενώ πρόσθετα έσοδα θα εισπράττονται μέσω των μέτρων που θα ληφθούν κατά της φοροδιαφυγής και για την βελτίωση της εισπραξιμότητας του ΦΠΑ.
Οποιαδήποτε ωστόσο απόφαση για την αναθεώρηση θα πρέπει να γίνει μετά από διαβούλευση με τους θεσμούς. Εκτός από τις αλλαγές στο ΦΠΑ, την άμεση κατάργηση του ΕΚΑΣ για το 20% των δικαιούχων, την αύξηση του ορίου συνταξιοδότησης στα 67 για όλους μέχρι το 2022, τη μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στο 28%, τη μείωση των στρατιωτικών δαπανών κατά 400 εκατ. ευρώ, αλλά και την εξαίρεση της «μικρής» ΔΕΗ.
Το «πακέτο» που βρίσκεται σε διαβούλευση επιχειρεί διπλό «χτύπημα» στους δύο πιο παραγωγικούς και ανεπτυγμένους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τον τουρισμό και τη ναυτιλία, καθώς περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις κατωτέρω προτάσεις:
Φορολογικά μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα
Μείωση της πιθανότητας φοροαποφυγής (π.χ. διευκρίνιση του πλαισίου για τους αγρότες), λήψη μέτρων για την αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων για το 2015 και υιοθέτηση προκαταβολής φόρου 100% όπως και για τις ατομικές επιχειρήσεις από το τέλος του 2016, εξάλειψη της ευνοϊκής φορολόγησης στους αγρότες στα έσοδα του φορολογικού κώδικα, αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης.
Κατάργηση των επιδοτήσεων για τον φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο ντίζελ για τους αγρότες, καλύτερη στόχευση και μείωση κατά το ήμισυ στην επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης για τον προϋπολογισμό του 2016.
Μετά την αναθεώρηση των αντικειμενικών αξιών θα γίνει ρύθμιση του φόρου ακίνητης περιουσίας, αν είναι απαραίτητη, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ το 2015 και 2016 θα διατηρηθεί ο στόχος για 2,65 δισ. ευρώ και θα ρυθμιστεί ανάλογα η ελάχιστη φορολόγηση.
Εξάλειψη των διασυνοριακών παρακρατήσεων φόρου (τριγωνικές συναλλαγές) καθώς και το ειδικό καθεστώς για την επεξεργασία των γεωργικών εισοδημάτων.
Προβλέπεται να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί ο ορισμός της φορολογικής απάτης και φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους, καθώς και κατάργηση των προστίμων του ΚΒΣ.
Αύξηση του ποσοστού φόρου χωρητικότητας και τη σταδιακή κατάργηση των ειδικών φοροελαφρύνσεων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015: 1) θα απλοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα για την είσπραξη του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων. 2) θα επανασχεδιαστεί και θα ενταχθεί ο φόρος αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016 για να επιτευχθεί πιο αποτελεσματικά η προοδευτική κλίμακας στο σύστημα φορολογίας. 3) θα εκδοθεί εγκύκλιος σχετικά με τα πρόστιμα για να εξασφαλιστεί η ολοκληρωμένη και συνεκτική εφαρμογή του TPC (Κώδικας Φορολογίας).
Μεταρρύθμιση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, μεταξύ άλλων, για την κάλυψη της φορολογίας κεφαλαίου, τα επενδυτικά οχήματα, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους κ.λπ.
Αύξηση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από 26% στο 28%.
Εισαγωγή φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
Προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για τις άδειες λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών και τη χρήση αντίστοιχων εισφορών για τη χρήση των συχνοτήτων.
Επέκταση της εφαρμογής του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής άνω των 10 μέτρων και αύξησή του από 10% στο 13% με ισχύ αναδρομικά από τη συλλογή φόρων για το 2014 και στο εξής.
Εφαρμογή του φόρου επί των συνολικά ακαθάριστων εσόδων από τον ηλεκτρονικό τζόγο με ποσοστό 30% για τα VLT (φρουτάκια), που αναμένεται να εγκατασταθούν από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016.
Εναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την έκδοση αδειών 4G και 5G.
Διαχείριση φόρων
Υιοθέτηση νομοθεσίας για τη δημιουργία ανεξάρτητου οργανισμού εσόδων.
Υιοθέτηση νομοθεσίας για τη μείωση του 25% στο ανώτατο όριο των μισθών και συντάξεων για τους πάνω των 1.500 ευρώ, με ταυτόχρονη εξασφάλιση συνθηκών διαβίωσης και επιτάχυνση της προμήθειας πληροφοριακής υποδομής για αυτοματοποίηση του μηχανισμού αυτόματης κατάσχεσης. Βελτίωση των κανόνων για τη διαγραφή χρέους (να καθοριστεί) με διαγραφή φορολογικών υποχρεώσεων των υπόλογων για την μη εξυπηρέτηση παλαιού χρέους. Αρση των περιορισμών στη διενέργεια ελέγχων των φορολογικών δηλώσεων από το 2012 που υπόκεινται σε καθεστώς περαίωσης και επιβολή νομικών κυρώσεων για τη μη προκαταβολή φόρου στις φορολογικές διαφορές.
Τροποποίηση του συστήματος που επιβλήθηκε τη διετία 2014-2015 για τη ρύθμιση χρεών, προκειμένου να εξαιρεθούν όσοι αδυνατούν να πληρώσουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις και εισαγωγή απαίτηση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας και τη μείωση των δόσεων σε όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν σε μικρότερη περίοδο και αναπροσαρμογή του τόκου με επιτόκια αγοράς.
Οι μεγάλοι οφειλέτες θα αξιολογηθούν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2015 και το βασικό σύστημα δόσεων θα προσαρμοστεί στα επιτόκια της αγοράς και θα ανασταλούν μέχρι το 2017 οι απαιτήσεις τρίτων και οι τραπεζικές εγγυήσεις.
Υιοθέτηση νομοθεσίας για την επιτάχυνση των διαδικασιών διαγραφής και περιορισμός της εκ νέου επιβολής ΦΠΑ ώστε να προστατευτούν τα έσοδα από τον ΦΠΑ και να επιταχυνθεί η προμήθεια λογισμικού ανάλυσης δικτύου. Οι αρχές θα υποβάλουν αίτηση στην Επιτροπή ΦΠΑ της Ε.Ε. και θα προετοιμάσουν την αξιολόγηση των επιπτώσεων της αύξησης του ορίου εξαίρεσης από τον ΦΠΑ από τις 10.000 ευρώ σήμερα σε 25.000 ευρώ.
Καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων μέσω νομοθετικών μέτρων για τον εντοπισμό των δεξαμενών αποθήκευσης (σταθερών ή κινητών).
Δημιουργία σχεδίου στη μάχη ενάντια στη φοροδιαφυγή και τις αδήλωτες καταθέσεις, ελέγχοντας τις τραπεζικές συναλλαγές στα τραπεζικά ιδρύματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, με σκοπό την είσπραξη των απλήρωτων φόρων.
Αγορά εργασίας
Στην αγορά εργασίας θα ξεκινήσει μια διαδικασία διαβούλευσης, παρόμοια με εκείνη που προβλέπεται για τον προσδιορισμό του ποσού του κατώτατου μισθού (άρθρο 103, Ν.4172/2013), για την αναθεώρηση των υφιστάμενων πλαισίων των συλλογικών απολύσεων, της συνδικαλιστικής δράσης και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις βέλτιστες πρακτικές αλλού στην Ευρώπη. Διεθνείς οργανισμοί θα παράσχουν περαιτέρω παρατηρήσεις στη διαβούλευση αυτή, συμπεριλαμβανομένου του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας (ILO).
Η οργάνωση και τα χρονοδιαγράμματα θα πρέπει να συνταχθούν σε συνεργασία με τους θεσμούς. Δεν θα γίνει καμία αλλαγή στο τρέχον πλαίσιο συλλογικών συμβάσεων εργασίας πριν από την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και σε κάθε περίπτωση όχι πριν από το τέλος του 2015. Ολες οι προτεινόμενες αλλαγές των νομοθετικών πλαισίων θα εγκριθούν μόνο με τη σύμφωνη γνώμη των ΕΚ / ΕΚΤ / ΔΝΤ. Οι αρχές θα λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα των νόμιμων επιχειρήσεων, η προστασία των εργαζομένων, καθώς και τα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα.
Χρηματοπιστωτικός τομέας
τροποποιήσεις στους νόμους περί πτώχευσης των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, συμπεριλαμβανομένης της κάλυψης όλων των οφειλετών.
τροποποιήσεις στους νόμους περί πτώχευσης των νοικοκυριών ώστε να θεσπιστεί ένας μηχανισμός για τον διαχωρισμό συστηματικών παραβατών από τους οφειλέτες με καλή πίστη.
νομοθεσία για τη θέσπιση ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος των διαχειριστών πτωχεύσεων, που δεν θα περιορίζεται σε κάποιο συγκεκριμένο επάγγελμα και σε συμφωνία με καλή εμπειρία από άλλες χώρες.
μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα: η στρατηγική αυτή θα βασιστεί στο έγγραφο στρατηγικής του 2013, λαμβάνοντας υπ’ όψιν το νέο περιβάλλον και τις συνθήκες του χρηματοπιστωτικού συστήματος, με την προοπτική της επιστροφής των τραπεζών σε ιδιωτική ιδιοκτησία, με την προσέλκυση διεθνών στρατηγικών επενδυτών και την επίτευξη ενός βιώσιμου μεσοπρόθεσμου χρηματοδοτικού μοντέλου.
Τι περιλαμβάνει το πακέτο για δημόσια διοίκηση
Μεταρρύθμιση στο ενιαίο μισθολόγιο (του Δημοσίου) που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Η νομοθεσία για τον εξορθολογισμό και την εξειδίκευση των μισθών θα εγκριθεί μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του 2015.
Προσαρμογή των μη μισθολογικών προνομίων, όπως οι ρυθμίσεις άδειας, οι ημερήσιες αποζημιώσεις, τα έξοδα ταξιδίου στις «βέλτιστες πρακτικές» της Ε.Ε., που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Ενίσχυση της διοίκησης της ΕΛΣΤΑΤ.
Δημοσίευση αναθεωρημένου στρατηγικού σχεδίου κατά της διαφθοράς μέχρι τις 31 Ιουλίου του 2015. Τροποποίηση και εφαρμογή του νομικού πλαισίου για τη δήλωση των περιουσιακών στοιχείων και τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων και υιοθέτηση αδιάβλητης νομοθεσίας κατά του οικονομικού εγκλήματος και της διαφθοράς έρευνες για πολιτική παρέμβαση σε μεμονωμένες περιπτώσεις.
Kαταναλωτική αγορά
Την εφαρμογή όλων των εκκρεμών προτάσεων της ανταγωνιστικής εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων των επαγγελματικών αδειών οδήγησης και των προτάσεων της εργαλειοθήκης για τα προϊόντα πετρελαίου και τα ποτά.
Το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων των μηχανικών, των συμβολαιογράφων, των αναλογιστών και των δικαστικών επιμελητών και την απελευθέρωση της αγοράς για τα τουριστικά καταλύματα και τις ακτοπλοϊκές μεταφορές.
Την υιοθέτηση της μεταρρύθμισης της αγοράς φυσικού αερίου.
Τη λήψη μη αντιστρέψιμων μέτρων (συμπεριλαμβανομένης της ανακοίνωσης της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών) για την ιδιωτικοποίηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
Για τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας, οι αρχές θα μεταρρυθμίσουν το σύστημα πληρωμών διαθέσιμης ισχύος και άλλους κανόνες της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας για να αποφευχθεί η εξαναγκασμένη λειτουργία ορισμένων σταθμών παραγωγής χαμηλότερα από τα μεταβλητά κόστη τους και για την αποτροπή του συμψηφισμού των καθυστερημένων οφειλών μεταξύ της ΔΕΗ και του Λειτουργού της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ). Να τεθεί η τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΗ με βάση το κόστος παραγωγής, συμπεριλαμβανομένης της αντικατάστασης της έκπτωσης 20% για τους καταναλωτές υψηλής τάσης επί της τιμολόγησης με βάση το κόστος παραγωγής.
Την ενίσχυση της δημοσιονομικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).
Οι 8 προτάσεις των δανειστών για την κοινωνική ασφάλιση
Με ένα «σκληρό πακέτο» μέτρων που φέρνει τα πάνω κάτω στο ασφαλιστικό με έμμεσες μειώσεις συντάξεων μέσω της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών για την περίθαλψη, κατάργηση ΕΚΑΣ, αύξηση εισφορών σε περίθαλψη και αγρότες, ενοποιήσεις επικουρικών ταμείων, αλλά και εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος επανέρχονται οι δανειστές. Μάλιστα, η πρότασή τους περιλαμβάνει μέτρα, ορισμένα από τα οποία θα πρέπει να εφαρμοστούν μέσα σε πέντε 24ωρα. Από την 1η Ιουλίου!
1. Αμεση, αλλά σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ από φέτος, η οποία θα ολοκληρωθεί το 2019. Αυτό σημαίνει ότι από το 2015 θα πρέπει να κοπεί το ΕΚΑΣ στα ανώτατα σημερινά κλιμάκια που περιλαμβάνουν συνταξιούχους με εισόδημα πάνω από 8.219,33 ευρώ. Τα εισοδηματικά κριτήρια του ΕΚΑΣ σήμερα είναι τα εξής:
Σύμφωνα με την πρόταση των πιστωτών θα πρέπει να αρχίσει η περικοπή του ΕΚΑΣ στο 20% των δικαιούχων, αρχής γενομένης από τα ανώτατα κλιμάκια. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 70.000 δικαιούχοι του επιδόματος που βρίσκονται στα 3 υψηλότερα κλιμάκια επειδή έχουν εισόδημα άνω των 8.020 ευρώ κινδυνεύουν άμεσα με περικοπή των αντίστοιχων επιδομάτων τους, δηλαδή των 115 ευρώ, 57,50 ευρώ και 30 ευρώ.
2. Σταδιακή περικοπή πρόωρων συντάξεων από την 1η Ιουλίου 2015. Το μέτρο θα ολοκληρωθεί το 2022. Η κυβέρνηση διεκδικεί να μη θιγούν τα ώριμα και θεμελιωμένα ασφαλιστικά δικαιώματα, μητέρων με ανήλικα παιδιά, ατόμων με αναπηρία και εργαζομένων στα βαρέα επαγγέλματα. Οι ειδικές ρυθμίσεις που ισχύουν σήμερα αφορούν σε περίπου 280.000 ασφαλισμένους. Από αυτούς, οι 80.000 έχουν ήδη θεμελιώσει το δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης και μπορούν να φύγουν ανά πάσα στιγμή. Στόχος του μέτρου είναι όλες οι πρόωρες συντάξεις να δίνονται στην ηλικία των 62 ετών με 40 χρόνια προϋπηρεσίας και η πλήρης σύνταξη στα 67 έτη.
3. Εξομοίωση των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΓΑ με αυτές του ΙΚΑ. Σύμφωνα με στελέχη της κοινωνικής ασφάλισης, αυτή η πρόταση μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε τριπλασιασμό των ασφαλιστικών εισφορών που πληρώνουν οι αγρότες. Για παράδειγμα, η πρώτη ασφαλιστική κατηγορία του ΟΓΑ έχει μηνιαία ασφάλιστρα 62,76 ευρώ. Δηλαδή τα χαμηλότερα από οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Εάν εξομοιωθούν τα ασφάλιστρα, τότε η μηνιαία εισφορά των νεοασφαλισμένων αγροτών θα εκτιναχθεί από τα 62,76 ευρώ στα 125 ευρώ ή στα 188 ευρώ.
4. Ρήτρα μηδενικού ελλείμματος ή ισοδύναμα μέτρα 376 εκατ. ευρώ. Οι πιστωτές επιμένουν στη διατήρηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος για τα επικουρικά ταμεία και για τα ταμεία που χορηγούν το εφάπαξ, καθώς και το μέρισμα στους δημοσίους υπαλλήλους. Η εφαρμογή της θα αντιστοιχούσε με νέες πρόσθετες περικοπές ύψους 15% μέσα στο 2015, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γενικής γραμματείας κοινωνικής ασφάλισης.
5. ΙΚΑ: Αύξηση εισφοράς από το 4% που ισχύει σήμερα στο 6% σε κύριες αλλά και επικουρικές για περίθαλψη 1 εκατ. συνταξιούχων. Η εφαρμογή της ισοδυναμεί με δυσανάλογη μείωση των ποσών των σημερινών συντάξεων, επειδή θα υπολογιστεί στο αρχικό ονομαστικό ποσό των συντάξεων όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί πριν από τις περικοπές του μνημονίου στις 31-12-2009.
6. Ενταξη στο μεγάλο επικουρικό ταμείο, το ΕΤΕΑ, όλων των υπόλοιπων επικουρικών ταμείων.
7. Σύνδεση εισφορών με ασφαλιστικές παροχές. Αυτή η πρόταση των πιστωτών συναντάται με μεγάλη συχνότητα σε όλες τις παραμέτρους που αφορούν το ασφαλιστικό. Η στενότερη σύνδεση των ασφαλιστικών εισφορών με τις παροχές μπορεί να θέσει υπό αίρεση ακόμη και τη σημερινή κατώτατη σύνταξη του ΙΚΑ των 487 ευρώ, επειδή ένα μέρος της δεν είναι ανταποδοτικό. Επίσης, μπορεί να οδηγήσει σε περικοπές επιδομάτων σε μία σειρά συνταξιοδοτικών παροχών.
8. Επίσης, η πρόταση των δανειστών περιλαμβάνει και την πλήρη εφαρμογή του νόμου 3863/2010. Ο νόμος αυτός προβλέπει νέο σύστημα υπολογισμού των συντάξεων από 1-1-2015, καθώς και νέα μειωμένα ποσοστά αναπλήρωσης ανά εργάσιμο έτος. Ημερομηνία έναρξης του νόμου είναι η 1-1-2011 και σε πλήρη εφαρμογή θα είναι μετά από 40 χρόνια, δηλαδή το 2051. Ομως, οι εκπρόσωποι των πιστωτών θεωρούν ότι είναι ένα από τα πιο σοβαρά μεταρρυθμιστικά στοιχεία που αφορούν το σύνολο της δομής του ασφαλιστικού συστήματος και για τον λόγο αυτό επιμένουν στην πλήρη εφαρμογή του.

ΠΗΓΗ http://www.naftemporiki.gr/finance/story/970831/anakatanomes-forologikon-baron-apo-tous-thesmous
26.06.15