Ανακοίνωση 95 – Ενημέρωση για τις εξελίξεις στην Διεύθυνση Καρτών

Ανακοίνωση 95 – Ενημέρωση για τις εξελίξεις στην Διεύθυνση Καρτών

Αρ. 95 / 15-07-2020

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Μετά τις έντονες φήμες για διάλυση ή απαξίωση της Διεύθυνσης Καρτών, το προεδρείο του Συλλόγου μας, προχώρησε σε συναντήσεις τόσο με τη Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής κα Χ. Θεοφιλίδη και τη Γενική Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού κα Ε. Χατζηιωάννου, όσο και με τον Διευθυντή Καρτών κ. Α. Ρουμελιώτη.

Στην συνάντηση με την κα Χ. Θεοφιλίδη, η Γενική Διευθύντρια:

  • Διαβεβαίωσε ότι η Διεύθυνση Καρτών δεν πρόκειται να συρρικνωθεί, αντιθέτως, το νέο μεγαλύτερο οργανόγραμμα που ισχύει, επαληθεύει την σπουδαιότητα που δίνει η Διοίκηση της Τράπεζας.
  • Διαβεβαίωσε ότι βασικές, κατά την γνώμη μας, τραπεζικές εργασίες όπως η διαχείριση αιτημάτων/παραπόνων πελατών και διαχείριση αμφισβητήσεων συναλλαγών (chargebacks), δεν θα δοθούν σε εξωτερικές εταιρείες με την μέθοδο του outsourcing.
  • Ανέφερε ότι δεν γνωρίζει τίποτα σχετικά με την φημολογία περί outsourcing της διαδικασίας αξιολόγησης/onboarding επιχειρήσεων.
  • Ανακοίνωσε ότι έχει αποφασιστεί η μεταφορά ενός μέρος των αρμοδιοτήτων του Τομέα Πωλήσεων της Διεύθυνσης Καρτών στη νεοσύστατη Διεύθυνση Εταιρικής Συναλλακτικής Τραπεζικής, αρμοδιότητες που αφορούν τις μεγάλες συνεργασίες (key accounts).

Μας ανέφερε ότι όποιος συνάδελφος επιθυμεί να μετακινηθεί στη νέα Διεύθυνση, θα πρέπει να περάσει από τη διαδικασία της συνέντευξης.

Σε σχετική ερώτηση μας εάν ήδη αναζητούνται πωλητές από την «αγορά», απάντησε ότι δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο.

Να σημειωθεί πως δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με τις οικονομικές παροχές της νέας Διεύθυνσης.

Σύμφωνα πάντα με την κα. Χ. Θεοφιλίδη, τα υπόλοιπα αντικείμενα του Τομέα Πωλήσεων παραμένουν εντός της Διεύθυνσης Καρτών χωρίς αλλαγές.

  • Μετά από ερώτησή μας, η  Γενική Διευθύντρια κα Ε. Χατζηιωάννου μάς ανέφερε ότι όλες οι εκκρεμότητες προαγωγών και στελεχοποιήσεων σε όλη τη τράπεζα θα ολοκληρωθούν εντός του Ιουλίου.

Τέλος, η κα Χ. Θεοφιλίδη μας ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει ενημερωτική συνάντηση με όλο το δυναμικό της Διεύθυνσης Καρτών μαζί με την Γενική Διευθύντρια κα Ε. Χατζηιωάννου.

Στην συνάντηση του Προεδρείου του Συλλόγου μας με τον Διευθυντή Καρτών κ. Α. Ρουμελιώτη, ο κος Διευθυντής:

  • Δεσμεύτηκε ότι η διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων πελατών, παραμένουν εντός Διεύθυνσης.
  • Δεσμεύτηκε ότι η αξιολόγηση/onboarding επιχειρήσεων παραμένουν εντός Διεύθυνσης.
  • Για την διαχείριση των αμφισβητήσεων συναλλαγών (chargebacks), ανέφερε ότι υπάρχει πρόταση-πλάνο για λύση, εντός Διεύθυνσης πάντα, με ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού.
  • Ανέφερε ότι ο Τομέας Πωλήσεων παραμένει και οι θέσεις εργασίας είναι εξασφαλισμένες. Όποιος επιθυμεί να μετακινηθεί στη νέα Διεύθυνση Πωλήσεων, θα πρέπει να επικοινωνήσει με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και τη νέα Διεύθυνση.
  • Υπενθύμισε ότι οι δύο (2) συναδέλφισσες που μετακινήθηκαν προσωρινά στο ΣΧΕΔΙΟ ΗΡΑΚΛΗΣ θα επανέλθουν στις πωλήσεις της Διεύθυνσης όταν ολοκληρωθεί το έργο.

Το Προεδρείο του Συλλόγου μας, και στις δυο συναντήσεις,  επισήμανε σχετικά με την ειλημμένη απόφαση της Διοίκησης για μετακίνηση μέρους του αντικειμένου των Πωλήσεων που προαναφέραμε, πως οι πρώτοι που θα πρέπει να συμμετέχουν στην συγκρότηση της νέας Διεύθυνσης Πωλήσεων θα πρέπει να είναι οι πωλητές της Διεύθυνσης Καρτών οι οποίοι έχουν την γνώση, την εμπειρία και τις πολυετείς διαπροσωπικές σχέσεις με τις επιχειρήσεις. Τα πρόσφατα αποτελέσματα του acquiring μιλάνε από μόνα τους. Εάν δεν υλοποιηθεί αυτό, η τράπεζα θα μπει σε φάση εσωστρέφειας που θα επηρεάσει αρνητικά τα μερίδια της τράπεζας στην αγορά.

Επίσης, έγινε σαφές, ότι δεν είναι δυνατόν να συζητάμε για συγκρότηση νέας Διεύθυνσης χωρίς να γνωρίζει κανείς τα οικονομικά κίνητρα για τους εργαζόμενους.

Αναφορικά με την εξωτερίκευση συγκεκριμένων εργασιών, δηλώσαμε ότι είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι δεδομένου ότι πρόκειται για ξεκάθαρα τραπεζικές εργασίες, οι οποίες είναι υπό την εποπτεία έμπειρων στελεχών της ΕΤΕ και δεν είναι δυνατόν να δοθούν για διαχείριση σε τρίτους.

Επιπλέον, υπενθυμίσαμε ότι σύμφωνα με την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2019-2022, παράγραφος Γ2, υπάρχει συγκεκριμένη πρόβλεψη για την εξωτερίκευση των εργασιών: Η ΕΤΕ ενημερώνει τον Σ.Υ.Ε.Τ.Ε. ανά εξάμηνο ή κατόπιν αιτήματός του για τις αναθέσεις έργων σε τρίτους, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Μετά το τέλος της συνάντησης, πραγματοποιήσαμε ενημερωτική συνάντηση των μελών μας εντός του κτιρίου της Διεύθυνσης Καρτών,  όπου αναφερθήκαμε στις παραπάνω συναντήσεις.

Την 10/7/2020, το Προεδρείο μας πραγματοποίησε ενημερωτική συνάντηση με το Προεδρείο του Σ.Υ.Ε.Τ.Ε.. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία και συνεννόηση με τον μεγαλύτερο και αντιπροσωπευτικότερο Σύλλογο σχετικά με όλα τα προαναφερόμενα.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η Διεύθυνση Καρτών έχει δεχθεί τα τελευταία χρόνια συνεχόμενα χτυπήματα απαξίωσης, με μεταφορές αντικειμένων και μειώσεις προσωπικού.  Οι συνεχείς αυτές προσπάθειες απαξίωσης μιας Μονάδας που, λόγω των συνθηκών, είχε έχει και θα έχει σημαντικό ρόλο για το ίδιο το μέλλον της τράπεζας, μόνο ερωτηματικά μπορεί να δημιουργούν για τους εμπνευστές τους.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο, από την Διεύθυνση αυτή απολύθηκαν 17 άτομα συνεργαζόμενου προσωπικού, παρά το γεγονός ότι ο όγκος των εργασιών σχεδόν διπλασιάστηκε.

Παρόλα αυτά, η Διεύθυνση Καρτών κατάφερε τα τελευταία 5 χρόνια να 10πλασιάσει τον τζίρο acquiring, ενώ πέτυχε να ανέβει στην δεύτερη θέση (από την τέταρτη) στο μερίδιο αγοράς. Αυτό το κατάφερε χάρις στο έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό της και στην νοοτροπία ότι αυτή η τράπεζα είναι το σπίτι τους και όχι ένα ακόμα σκαλοπάτι για φανταχτερές καριέρες (αφήνοντας πίσω καμένη γη).

Για εμάς οποιαδήποτε σκέψη για outsourcing κρίσιμων τραπεζικών εργασιών σε τρίτες εταιρείες είναι ύποπτη.

Δεν είναι δυνατόν την στιγμή που η τράπεζα δαπανά δεκάδες εκατομμυρίων για τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων της, να σχεδιάζει outsourcing των εργασιών για τις οποίες προορίζονται τα συστήματα αυτά.

Καμία άλλη συστημική ελληνική τράπεζα δεν έχει κάνει outsource τις προαναφερόμενες εργασίες. Και ο λόγος είναι απλός. Αποτελούν core τραπεζικές εργασίες οι οποίες φέρουν σε άμεση επαφή την τράπεζα με τον πελάτη της. Και ο πελάτης θέλει να μιλά με την Τράπεζά ΤΟΥ, και όχι με έναν απρόσωπο τρίτο διαμεσολαβητή.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Οι διαβεβαιώσεις και οι δεσμεύσεις των στελεχών της Διοίκησης που αναφέραμε πιο πάνω, μένουν να φανούν στην πράξη, κρίνοντας την αξιοπιστία και των ίδιων.

Ο Σύλλογος μας δεν θα επαναπαυτεί σε αυτές.

Δεν θα αφήσουμε να καταστρατηγηθεί τίποτα σε σχέση με την Κλαδική και την Επιχειρησιακή  μας Σύμβαση. Δεν θα αφήσουμε να γίνει τίποτα το οποίο θα είναι βάρος των συμφερόντων της Ε.Τ.Ε.. Θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε το θέμα, με κάθε πρόσφορο τρόπο και δράση.

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς.